Смяна на масла и филтри
Нашите професионалисти ще Ви предложат най-подходящите масла и филтри за Вашия автомобил.
Защо е необходимо да се сменяме маслото и филтрите на авомобила?
При работата си в двигателя автомобилното масло е изложено на допир с изгарящите в цилиндрите петролни продукти, микроскопични твърди частици или нагар. Филтърът почиства маслото от вредни примеси, но той може да се задръсти, а и за съжаление не може да се справи изцяло с натрупаните нечистотии. Маслото също изменя своите качества под влияние на температурата и механичния контакт с металните части. По тези причини, маслото и филтърът трябва периодично да се подменят.
Смяната на маслото се извършва при:
- изминатите километри
- веднъж в годината (препоръчително е по едно и също време най-често след зимния сезон).
При какъв пробег се сменя маслото според изминати километри ?
Обикновено минералните масла се сменят при пробег от 10 000 км, полусинтетичните на 10 000 - 12 000 км, а синтетичните - при максимум изминати 15 000 км. Някои производители препоръчват смяната на масло да бъде извършена дори на 30 000 км.
Зануляване на сервизна инспекция
Разполагаме с необходимата компютърна апаратура, с която да занулим и настроим сервизната индикация на бордовия компютър на автомобила.
На какво е важно да се обърне внимание при избор на сервиз за смяна на масло и филтри ?
Ако колата ви е с верижно задвижване е задължително преди да се монтира новия маслен филтър да бъде напълнен с масло, защото е възможно ако това не е бъде направено веригата да прескочи зъби и да се получи голяма беля !
Какво масло да сложа? Защо качеството на моторното масло е толкова важно?
Производителите на автомобили препоръчват различни марки масла за по-дълъг живот на двигателя. Нашите специалисти се придържат към спецификацията на производителите за това кои масла са най-подходящите специално за Вашия автомобил. Качеството на маслото и смяната му в срок оказват влияние върху дълготрайността на работните елементи на двигателя и съпътстващото го оборудване.
Моторното масло намалява триенето между работните елементи, намалява съпротивлението и разхода на гориво, редуцира шума на работещия двигател, уплътнява горивните камери, охлажда работните елементи и отвежда замърсяванията, които биват прихванати от масления филтър (той трябва да бъде подменян винаги заедно с маслото). То трябва да бъде сменяно винаги навреме, а освен това трябва да се следи редовно за нивото му, защото това е от ключово значение за изправността и дълготрайността на двигателя. Задължително е работата на цялата смазочна система да бъде изправна.