Пон - Пет: 9:00 - 18:00 098 884 4649 Стара Загора, ул. Хан Аспарух (вход от Казанлък) AutoX във Facebook

Тест

Какво представляват спирачките?

Спирачната система представлява един от най-важните елементи в устройството на всеки автомобил. Именно благодарение на правилно действащите спирачки имаме възможност да спираме автомобила си, да намаляваме скоростта, с която се движим или да спрем напълно превозното средство при паркиране. Мощните автомобили, се нуждаят от  добри спирачки, защото ако шофирате бързо, се нуждаете от същото количество спирателна мощност, за да намалите тази скорост.

Това е механично устройство, което абсорбира енергия от движеща се система. Използва се за забавяне или спиране на движещо се превозно средство, което се осъществява най-вече чрез триене.

Как работи спирачната система?

Има два вида спирачки Дискови спирачки и барабанни спирачки. Дисковите спирачки са монтирани на предните колела, а барабанните спирачки са монтирани на задните колела. В някои автомобили от висок клас има дискови спирачки на четирите колела.

Когато водачът натисне спирачния педал, се генерира сила, която се усилва от вакуума на двигателя. Този усилващ ефект кара спирачките да реагират по-бързо.

Тази сила от вакуумния усилвател избутва буталото вътре в главния цилиндър срещу силата на пружината, което кара спирачната течност да тече под налягане. Тази течност под налягане достига спирачния апарат (дискови спирачки) и спирачния цилиндър (барабанни спирачки) чрез течни линии.

Течността под налягане влиза в спирачния апарат, принуждавайки спирачните накладки да се придвижват навътре срещу въртящия се диск (който е свързан с предните колела). Когато спирачните накладки влязат в контакт с диска, се генерира триене, което намалява скоростта на диска, което от своя страна намалява скоростта на автомобила и евентуално спира автомобила Ви.





 Компонентите, използвани в спирачната система:

Спирачен педал
Спирачната система се активира само след натискане на този педал.
Резервоар за течности
Спирачната течност или спирачното масло, които се използват в спирачната система.
Спирачни тръби
Това са тръби, през които тече спирачната течност в автомобила.
Спирачни накладки
Стоманени опорни пластини, използвани при дискови спирачки. Обикновено се изработва от керамика, метал или други силно износоустойчиви материали.
Челюсти за задни барабанни спирачкии
2 парчета от стоманена ламарина, заварени заедно, които носят спирачната накладка.
Спирачен барабан
Това е въртящият се барабанен компонент, използван при барабанните спирачки.
Ротор
Това е чугунен спирачен диск, свързан с колело и / или ос, понякога изработен от подсилен въглерод-въглерод, керамична матрица или друг композитен материал.


Спирачна накладка
Той е устойчив на топлина, мек, но здрав материал с висока характеристика на триене.
Спирачен апарат
Устройство, върху което са монтирани спирачни накладки и бутала
Бутало
Това е подвижен компонент, съдържащ се в цилиндър.
Плаващи спирачни апарати / плъзгащ се спирачен апарат.
Той се движи спрямо ротора; използва бутало от едната страна на диска, за да натисне вътрешната спирачна накладка в спирачната повърхност, преди да издърпате тялото на спирачния апарат, за да окаже натиск върху противоположната страна на диска.
Неподвижен спирачен апарат
Не се движи спрямо ротора и е чувствителен към несъвършенства; използва една или повече единични двойки противоположни бутала, за да се закрепи от всяка страна на ротора
Главен цилиндър
Устройство, което преобразува нехидравличното налягане от крака Ви в хидравлично налягане и контролира подчинените цилиндри в противоположния край на хидравличната система.
Вакуум усилвател
компонент, използван за усилване на главния цилиндър и увеличаване на налягането от крака на водача чрез използване на вакуум при всмукване на двигателя; ефективен само докато двигателят на превозните средства работи.


Видове спирачна система


Електромагнитна спирачна система

Електромагнитните спирачки са популярни сега. Те използват електрическия двигател, който е включен в автомобила и така  помагат на автомобила да спре. Тя се среща най-вече в хибридни и електрически автомобили и използва електродвигател за зареждане на батериите и регенеративни спирачки.

Фрикционна спирачна система

Това е традиционната спирачна система и често се среща в повечето автомобили. Те са служебни спирачки и обикновено се намират в две форми; Подложки (диск) и барабани. Тези спирачки използват триене, за да спрат автомобила да се движи. Подложките са разположени отгоре на диска, който се върти с предното колело, а накладките са разположени вътре в барабана, който се върти със задното колело. Подложките ще се затворят на диска и ще спрат автомобила, а накладките ще се разширят и търкат с барабан, за да спрат автомобила.

Хидравлична спирачна система

Хидравличната спирачна система е съставена от главен цилиндър, който се захранва от резервоар с хидравлична спирачна течност. Това е свързано с асортимент от метални тръби и гумени фитинги, които са прикрепени към цилиндрите на колелата. Колелата съдържат две противоположни бутала, които са разположени върху лентата или барабанните спирачки, които натискат, за да избутат буталата на разстояние, притискайки спирачните накладки в цилиндрите, като по този начин колелото спира да се движи.

Ние от AutoX предлагаме:

  • Проверка или смяна на накладки
  • Проверка или смяна на спирачни дискове и барабани
  • Проверка или подмяна на спирачна течност
  • Раздвижване на спирачен цилиндър или апарат
  • Подмяна на дефектирал или спукан спирачен маркуч
  • Всякакви други ремонти по спирачната система

Понеделник до Петък: от 9:00 до 18:00

Телефон за контакт - 098 884 4649

Стара Загора, ул. Хан Аспарух (вход от Казанлък)